Zespół

Katarzyna Baran

Aktorka, tancerka, choreograf, producent.

Asolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu.

Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie „Taniec” (pełne roczne stypendium indywidualne; 2023) na realizację filmu krótkometrażowego pt. „The Astronauts”. Stypendystka „Funduszu Popierania Twórczości” ZAIKS (film krótkometrażowy „Kosmosy”; 2021). Stypendystka artystycznej wymiany rezydencyjnej Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca w ramach projektu „PROJECT 2/3”, organizowanego w partnerstwie z TROIS C-L – Centre de Création Chorégraphique Luxembourgeois na kreację autorskiego spektaklu „ALFA CENTAURI” – z premierą w Luksemburgu – oraz poprowadzenie cyklu masterclasses dla zawodowych tancerzy w Luksemburgu (2021). Stypendystka programu „Kultura w sieci” Narodowego Centrum Kultury w ramach autorskiego projektu: „W sieci ruchu – ruch w sieci” (2020).

Autorka projektu „W końcu nauczyć się żyć” wybranego do realizacji przez Narodowy Instytut Tańca w programie „Zamówienia choreograficzne 2023”.

Autorka projektu, koordynatorka, asystentka reżysera i tancerka w spektaklu „SKIN HUNGER” (reż. Joe Alter), który został wybrany do realizacji przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w programie „Zamówienia choreograficzne 2021”.

Autorka i koordynator projektu „Międzynarodowe tournée spektaklu SKIN HUNGER”, który otrzymał dofinansowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w programie „Kultura inspirująca 2022-2023”. W ramach projektu miało miejsce międzynarodowe tournee spektaklu w USA i Meksyku. Jako współproducent K.Baran pozyskała wsparcie i patronat Konsulatu Generalnego RP w Los Angeles, Instytutu Kultury Polskiej w NY i Ambasady Polskiej w Meksyku.

Etatowa aktorka Teatru im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze od września 2023 r.

Aktorka Teatru Polskiego we Wrocławiu (2018 – 2022 – aktorka gościnna; 2022 – 2023 aktorka etatowa). Spektakle: „Xięgi Schulza” reż. Jan Szurmiej, „Błękitny Pies” reż. Agata Skowrońska, „Zmierzch Świtem” reż. Jan Szurmiej, „Białe małżeństwo” reż. Martyna Łyko, „Sen nocy letniej” reż. Magdalena Piekorz). Dramatyczna i ruchowa kreacja roli „Kucharci” w spektaklu „Białe Małżeństwo” w reż. Martyny Łyko (Teatr Polski we Wrocławiu) została dostrzeżona i wyróżniona przez recenzentów. Spektakl otrzymał Nagrodę Główną im. Joanny Puzyny-Chojki na 07. Festiwalu Nowego Teatru – 59. Rzeszowskich Spotkań Teatralnych.

Aktorka Teatru Nowego w Nowym Sączu („Blue Moon”), Teatru Odwróconego w Krakowie („Noc listopadowa: Święte szaleństwo” reż. Szymon Budzyk), Teatru Nowego w Krakowie („Ptaki Dziwaki” reż. Daria Woszek).

Choreograf w teatrach dramatycznych – w jednej z recenzji „Xiąg Schulza” napisano: „[…] Wyróżniającą się, być może wymyśloną w łagodnym powiewie geniuszu, sceną był zbiorowy, dynamiczny, nowoczesny taniec postaci trzymających duże kartki z rysunkami […]”.

Autorka i performerka niezależnych projektów teatru tańca, m.in. „Tamta”, „it’s all about bravery”, „Czasem mam lat cztery, czasem cztery tysiące” (międzypokoleniowy spektakl w ramach projektu „Nowy Alfabet ruchu”, VII edycji programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca pt. „Myśl w ruchu”), „3 a.m.” 9Bauhaus Universitat, Weimar/Niemcy).

Asystentka reżysera przy produkcjach teatralnych, m.in. „Black black woods” Cyrku La Putyka i Rootlessroot (Jozef Frucek &Linda Kapetanea) w czeskiej Pradze.

Gra w serialach telewizyjnych (obecnie stała rola w serialu „Gliniarze” dla Telewizji Polsat).

W najbliższym czasie odbędzie się premiera fabularnego filmu pełnometrażowego pt. „Konfuzja” (reż. Kacper Anuszewski), który jest debiutem aktorskim na dużym ekranie. Zagrała u boku Kacpra Anuszewskiego, Andrzeja Grabowskiego, Michała Milowicza, Marka Siudyma, Mieczysława Hryniewicza, wcielając się w główną rolę kobiecą – Ewę.

Film „XOXO: Pocałunki i uściski” w reż. Wioli Sowy” z jej udziałem zdobył International Jury Prize podczas 17th International Animation Festival Hiroshima (Japonia 2018) oraz Jury Special Mention podczas International Animated Film Festival Animateka (Ljubljana, Słowenia, 2017).

Prowadzi warsztaty z teatru fizycznego w Polsce i za granicą, zasiada w jury podczas festiwali teatralnych.

 

 

 

 

Skip to content